Friday, 21 November 2014

Isteri Gemuk Punca Suami Curang

Heboh dan viral di internet seminggu dua ni apabila cerita MAH tersebar luas. Menurut kenalan saya yang bekerja di Sinar Harian, kisah ini memang betul-betul terjadi. Bukan sekadar cerita yang dibuat-buat untuk melariskan akhbar. Ada yang tak tau lagi cerita apa? Ceritanya tentang isteri gemuk punca suami curang. Terkejut? Tersentak? RASA TERHINA?


isteri selekeh punca suami curang
Suami curang dengan wanita lebih cantik


Dipetik daripada rencana Pengakuan Suami Curang, antara sebab si suami curang adalah kerana MAH si isteri tidak menjaga badan. Ramai wanita yang sangat marah bila baca pengakuan ini. Antara pengakuan suami kenapa dia curang :-


Mah biarkan kuku Mah kecut.. rambut Mah busuk di sebalik tudung... kaki Mah bengkak dengan lemak... badan Mah berbau bila abang balik kerja. Abang terpaksa hipokrit setiap kali Mah sambut abang balik kerja di muka pintu dengan wajah kusam dan tak bermaya.



Suami curang dengan janda kerana iseri tidak menarik


Mah... Zulaikha cantik. Dia janda anak ramai tapi bahasa tubuhnya tidak menggambarkan dia seorang janda. Dia menjaga setiap inci yang ada pada tubuhnya sehingga ke bahagian yang paling sulit.


Sadis kan bila kita baca? Si suami bandingkan isteri dengan perempuan simpanannya hingga ke bahagian paling sulit. Malu? Memang malu bila kita sebagai perempuan dan isteri seolah-olah direndahkan martabatnya sampai begini.

Kita berada di rumah. Jaga makan pakai suami, jaga rumah tangga, jaga anak-anak tanpa kita sedar kita abaikan keperluan badan kita sendiri. Cuba tilik balik hal ini, betul ke tak? Berapa ramai antara kita yang berubah penampilan bila jadi surirumah tangga? Berapa ramai yang berubah penampilan apabila dah ada anak?


isteri serabai
Dulu cantik, dah dapat anak geleber sana sini


Tak sungguh tak kata. Saya sendiri dulu pun camtu. Daripada seorang yang sangat mementingkan penampilan, perlahan-lahan berubah kurang pedulikan keperluan diri bila bertukar daripada wanita bekerjaya menjadi surirumah tangga.

Ini pula pengakuan seorang isteri yang curang kerana suami dok mengata dia gemuk. Gemuk juga puncanya. Jadi apa tindakan kita?


Kenapa Kita Kurang Pentingkan Penampilan Diri Sendiri?


Saya yakin, bukan sengaja para isteri terutama yang berada sepeneuhnya di rumah mengabaikan penampilan dan kecantikan diri, kan? Kita lebih fikirkan anak, lebih fikirkan rumah tangga. Cuba ingat-ingat kembali, apabila hujung bulan suami ajak membeli barang rumah, baju siapa yang kita capai dulu? Baju kita atau baju anak-anak? Amat pasti baju anak-anak yang kita dahulukan, kan kan?

Bukan tak nak melawa, tapi kita risau suami tak cukup duit. Kita risau permintaan kita lebih-lebih. Kita risau kita susahkan suami, tambah-tambah lagi bila kita tiada pendapatan sendiri. Betul? Betul?

Tapi MAH dalam pengakuan suami curang ni bertuah juga sebenarnya. Suaminya bagi duit, hingga dia mampu beli segala barang kemas, mampu beli perkakas rumah semua. Cumanya MAH sendiri yang tiada kesedaran untuk membeli yang sepatutnya. Alangkah malangnya :(


Badan makin naik lepas bersalin

Abang lemah tengok Mah lemah... Abang bagi Mah duit untuk Mah bersisir, tapi Mah habiskan dengan perhiasan rumah dan emas. Kenapa Mah tak gunakan untuk merapikan diri?

Mah abang tak pandang pakaian atau tudung cantik yang menutupi Mah, Abang juga tak pandang barang kemas yang berselirat di tangan atau leher Mah, tapi abang pandang tubuh dan wajah Mah.

Kalau Mah sendiri tak menghargai diri bagaimana pula abang? Mana pergi diri Mah yang penuh keyakinan masa Mah bekerja dulu? Mana pergi wanita pujaan abang yang penuh dengan keanggunan masa kita sama-sama belajar dan bekerja dulu?



Adakah Ini WAKE UP CALL untuk Surirumah Tangga?





Terpulang pada diri kita sendiri sekarang. Ramai yang merendah-rendahkan keperluan penjagaan dalaman sebenarnya. Adakah kita perlu bermake-up setiap hari? Entahlah, tapi bagi saya kecantikan natural itu lebih terpancar. Sihat dalaman, insyaAllah serinya akan terpampang di luarannya.

Berapa ramai yang pucat lesi muka? Berapa ramai yang sentiasa kepenatan dan stress sehingga muka jadi kusam dan nampak lagi tua daripada usia? Berapa ramai yang kulit pecah-pecah? Berapa ramai badan dan mulut berbau?

Persoalannya, berapa banyak yang perlu dihabiskan kalau nak rawat atau nak ubah segala-galanya ni? Berapa ribu? Mana nak cekau duit banyak-banyak?

Tak perlu beribu-ribu puan-puan. Kita baiki yang asas-asas dulu. Nak? Yang paling utama untuk kita sihat, fit, cantik adalah DETOKS. Kenapa kena detoks? Kita nak nampak berseri-seri, kena makan kolagen la, kan?

Jangan terkejut ye para ibu. Untuk pengetahuan, usus adalah tempat penyerapan segala nutrisi yang diperlukan badan. Sekiranya usus kita terlalu banyak toksin, bagaimana tubuh nak menyerap segala nutrisi ini? So, DETOKS, DETOKS dan DETOKS.



Apa yang Terbaik Untuk Detoks?


Shaklee menyediakan pilihan suplemen untuk detoks. Yang paling terkenal adalah Herb Lax dan Alfalfa Complex. So nak pilih yang mana??






Secara umumnya Herb Lax adalah ejen detoks untuk membersihkan usus, manakala Alfalfa Complex adalah untuk detoks seluruh badan. Jadi nak ambil yang mana? Boleh ambil kedua-duanya, dan boleh juga ambil salah satu.

Baca; Beza Herb Lax dan Alfalfa Complex

Cukupkah dengan detoks je? Sebagai asasnya ia mencukupi. Bagi masa untuk tubuh detoks segala toksin yang tersimpan bertahun-tahun dalam tubuh kita. Lepas tu kita cerita vitamin dan suplemen lain, okay?

Harga pun sangat mampu milik kan? Sangat-sangat mampu milik hingga tak logik kita nak abaikan ejen detoks terbaik ini. Puan-puan gerenti terkejut dan kagum dengan kesannya, insyaAllah.




******************************************************************************************************
Berminat untuk mencuba Set Suplemen & Vitamin Shaklee? Hubungi saya;

iR Jazilah Ilyas (1070931)
sms/whatsapp : 011-1611 1619
blog : http://jazilahilyas.blogspot.com
fb : https://www.facebook.com/jazilah.ilyas


COD sekitar Kota Bharu, Pengkalan Chepa, PCB dan kawasan berhampiran. Kos penghantaran berdasarkan lokasi.



Oh ya, ada tak para ibu yang nak ada pendapatan sendiri? Nak berniaga tanpa modal yang besar? Percaya tak dengan hanya RM75 anda dah boleh menjadi Pengedar Shaklee?


Perlu juga diingatkan sangat penting untuk memilih kumpulan sokongan yang betul jika ingin serius berniaga. Kenapa? Ini kerana kumpulan sokongan yang betul adalah salah satu faktor besar anda boleh gemilang dalam Shaklee.

Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Jazilah

Bonjour & Welcome

Seorang ibu yang menyokong penuh penyusuan susu ibu. Seorang wanita yang didiagnos cervical incompetence. Seorang wanita yang inginkan kebebasan kewangan, berdikari dan berkarisma.

Follow Jazilah

Kehamilan

Produk Shaklee

Beli sekarang

Google+ Followers

Paling digemari