Friday, 21 October 2016

Makanan Untuk Rohani dan Jasmani Supaya Kekal Sihat

Apa resepi nak kekal sihat di dunia ni? Apa faktor-faktornya?  Cukup ke kalau setakat makan vitamin dan suplemen je?

Pastinya TIDAK. Kalau makan vitamin tapi asas pemakanan pun tak dijaga, tak jadi tau semua tu. Makan vitamin tapi hari-hari makan fast food, pasti tak ada manfaatnya juga.

Vitamin dan suplemen ni pelengkap apa yang terkurang je. Nama lagi makanan tambahan kan?


Imej daripada www.cikguhailmi.com

Kalau boleh makan kena ada portion. Ada protein, karbo, fiber. Senang cerita nasi, lauk, sayur. Dah bukan kalau boleh,tapi MESTI, WAJIB. Camtu eh cara makan kita?

Bersenam pun perlu tau. Kalo Kak Jaz ni aktiviti bakar kalori yang utama ialah menyusukan anak. Pastu joget² bersenam ngan anak² dalam rumah. Untung kan? Hehehehe

Luaran je terjaga elok pun tak OK jugak kan? Bagaimana nak sihat dalaman? Buat apa yang Allah suka. Hindarkan laranganNya. Solat, zikir untuk dalaman. Untuk ketenangan hati.

Nak dapatkan hidup yg sihat kena amalkan gaya hidup yang sihat. From A-Z. Daripada segenap sudut dan ruang. Baru hidup pun tenang dan bahagia, insyaAllah



Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Jazilah

Bonjour & Welcome

Seorang ibu yang menyokong penuh penyusuan susu ibu. Seorang wanita yang didiagnos cervical incompetence. Seorang wanita yang inginkan kebebasan kewangan, berdikari dan berkarisma.

Follow Jazilah

Kehamilan

Produk Shaklee

Beli sekarang

Google+ Followers

Paling digemari