Monday, 9 January 2017

Mainan Daripada Botol Kosong Shaklee Tanda Ekonomi Merosot

Kalau nak diikutkan duit yang ada, rasanya memang tak mampu lagi nak hantar anak ke sekolah seperti sekarang. Nak daftar je dah hampir RM1000. Baju, buku, alatan sekolah lagi. Baru sorang anak tu.








Alhamdulillah tokma support separuh. Hihi. Cucu sulung dia kan, lelaki yang diharapkan untuk jadi ketua keluarga lagi. Kesayangan ramai.

Pejam mata, buang keinginan untuk perkara lain. Kita dulukan yang paling penting antara yang terpenting.

Kalau dok mengeluh je apa pun tak jadi kan? So ganda triple kan usaha kita. Suami isteri sama-sama berganding bahu untuk sediakan yang terbaik buat keluarga.

Tak boleh nak nafikan kos barang-barang sekarang makin meningkat. Sekali kos minyak meningkat, berkali-kali kos barang lain meningkat sama. Tak boleh nak elak dah

Jadi kita ubah apa yang dalam kuasa kita. Yang diluar bidang kita, memang bukan dalam kawalan kita dah.

Kurangkan berbelanja perkara yang tak perlu. Listkan apa yang paling penting.

Mainan anak boleh guna apa yang ada kat rumah je. Recycle.Hehe




Kalau nak yang baru jugak, seiring dengan kos yang meningkat, kita tingkatkan juga pendapatan kita. Buatlah apa je yang boleh mendatangkan income, yang penting halal tau. Jangan main sebat je.

Berhenti beralasan berlebih-lebihan. Kalau nak beralasan jangan merungut dan mengeluh. Terima je, boleh?

Tak boleh?

Move forward. Cari side income. Cam Kak Jaz yang berbisnes dengan modal yang sangat minima ni.

Nak join bisnes Kak Jaz?


011-1611 1619
Jazilah Ilyas
Shaklee Consultant & Business Consultant
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Jazilah

Bonjour & Welcome

Seorang ibu yang menyokong penuh penyusuan susu ibu. Seorang wanita yang didiagnos cervical incompetence. Seorang wanita yang inginkan kebebasan kewangan, berdikari dan berkarisma.

Follow Jazilah

Kehamilan

Produk Shaklee

Beli sekarang

Google+ Followers

Paling digemari