Monday, 17 April 2017

Mop Lantai Tanpa Perlu Bilas

Assalamualaikum wbt

Kak Jaz baru selesai mop satu rumah. Phuh! Lenguh jugak rasa tangan ni ha. Datang angin nak mengemop hari ni, habis semua tempat dimop. Berapa kali korang mop lantai rumah dalam seminggu?

Bila ada anak kecil, lantai yang bersih ni dah jadi satu kewajipan. Takdelah kata sepanjang masa berkilat tapi kena pastikan ia bersih.


Basic H, multipurpose cleaning, pembantu surirumah, pencuci serba guna, mop lantai, pencuci tingkap, cuci sayur, cuci kasut, mandian


Maklumlah, kejap-kejap diorang berguling atas lantai. Jenguk lagi sekali meniarap pula. Takkan kita sanggup nak tengok anak meniarap bermain atas lantai yang tak bersih kan? A big no la kan.

Dulu masa anak-anak dalam proses meniarap dan mengutip barang-barang, memang hampir setiap hari Kak Jaz mop lantai. Si adik meniarap dan mengeseot, si abang tukang sepahkan. Kadang air tumpah bagai, wajib la mop hari-hari.

Satu perkara yang buat kita tak berapa rajin nak mengemop - kena bilas lepas mop. Means kena buat 2 kali. Tambah jika ada anak kecik. Risau jugak dengan bahan dalam cecair pembersih tu. Nak-nak yang guna clorox, phuh!! Bahaya!

Kerja mengemop Kak Jaz sekarang mudah dah. Takde dah mop dan bilas sejak guna pencuci serba guna Basic H. Sangat mudah. Memang tak perlu bilas pun sebab takde bahan berbahaya dalam tu.

Kalau rendam buah dan sayur pun boleh guna Basic H, pastilah ia saangat selamat kan? Bukan takat selamat tapi pelbagai guna lagi.




Cam pagi ni bila Kak Jaz mop lantai. Kak Jaz masukkan 3-4 titik Basic H dalam spray. Lepas dah sapu lantai semua Kak Jaz terus spray atas lantai tu. lepas tu terus mop dengan mop yang dah sedikit lembap.

Masa dok spray lantai tu, lalu tepi langsir. Haa..langsir pun Kak Jaz spraykan. Tingkap pun sama. Bila dah pelbagai guna camni sangat la memudahkan kerja kita sebagai surirumah ni. Tak perlu nak guna 2-3 pencuci untuk kerja rumah yang berbeza.

Basic H ni takde bau wangi cam penyembur lain. Bau natural je. Ia merupakan ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa. So safe yet effective.

So mommies, kalau nak kerja rumah smooth je tanpa perlu buat kerja 2-3 kali, meh dapatkan sebotol Basic H ni yang pastinya tahan berbulan-bulan. Boleh wassap Kak Jaz untuk belian Basic H yang serbaguna ini ^_^

Sangat jimat
Sangat selamat
Sangat berkesan
Sangat mesra alam




Kak Jaz boleh dihubungi di;

011-1611 1619
Jazilah Ilyas
Pengguna Basic H


*DISCLAIMER These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Jazilah

Bonjour & Welcome

Seorang ibu yang menyokong penuh penyusuan susu ibu. Seorang wanita yang didiagnos cervical incompetence. Seorang wanita yang inginkan kebebasan kewangan, berdikari dan berkarisma.

Follow Jazilah

Kehamilan

Produk Shaklee

Beli sekarang

Google+ Followers

Paling digemari