Thursday, 15 February 2018

Cukupkah Sekadar Makan Vitamin?


Jimat sungguh bab gula ni. 2-3 bulan pun tak abis-abis sekilo gula 😂. Ni semuanya pasal nak hidup sihat la gayanya.

Korang tau tak sejak terjebak dengan syarikat suplemen semulajadi ni, kebanyakan gaya hidup dan pemakanan berubah terus.

Bukan hadap makan suplemen dan vitamin je hokeh. Tapi ajaran hidup sihat secara keseluruhan tu yang dianjurkan.

Anak² selalu komplen bila si papa buat air. MANIS kata diorang. Mama terkekek la ketawa. Mana taknya diorang saaaaangat jarang minum air manis kat rumah ni. Tapi kat luar tu minum la jugak 😝.

Yang masih nak kena train kat rumah ni tinggal si papanya la. Anak² memang dah diajar dan selalu dibebel. Minum air kosong, jangan/kurangkan minuman dan makanan manis.

Jajan cekedis semua bagai tu pun jaaaarang sangat dapat makan. Tapi ada je yang bagi kat diorang ni belakang mama.

Haishh

Tapi takpe, kita mula perlahan-lahan dan sket-sket. Yang penting ada peningkatan dalam amalan pemakanan yang sihat.

Jangan tunggu sakit baru nak jaga itu ini okaayy

Mama Jaz
Menteri Kesihatan Keluarga
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Jazilah

Saya Jazilah
Seorang ibu yang menyokong penuh penyusuan susu ibu. Didiagnos cervical incompetence dan berpengalaman menggunakan Arabin Pessary dan cervical cerclage. Seorang wanita yang inginkan kebebasan kewangan, berdikari dan berkarisma.

Follow Jazilah

Beli sekarang

Google+ Followers

Paling digemari