Tuesday, 28 August 2018

Parut Jerawat Semakin Pudar Dengan Youth

Kak Jaz bukan orang yang bernasib  baik untuk ada kulit wajah yang mulus flawless. Masalah paling utama ialah lekuk dan 'isi yang macam lebih' di wajah.


Nak define apa ya isi yang cam lebih tu? Tak sekata ke apa? Kak Jaz tak tau, zero knowledge.

Lekuk di kedua-dua belah pipi dan yang tak sekata sangat ketara di bahagian dagu. Sampai dah tahap biarlah ia begitu. Huhu

Sebelum ini Kak Jaz hanya pakai pencuci muka dan toner. Tak pernah minat nak pakai apa-apa kat muka. Leceh, rimas. Pendek kata macam-macam alasan.

Tetapi selepas study tentang Youth, tengok perubahan seorang demi seorang kawan-kawan jauh dan dekat Kak Jaz paksa diri untuk berubah. InsyaAllah ada harapan.

Hampir sebulan pakai rejim asas, Kak Jaz tambah serum dan radiance C+E. Perubahannya? Biarlah gambar berbicara.

Perjalanan masih panjang. Sekurang-kurangnya sehingga habis satu set Youth ni. Sekarang masih banyak isinya 😉.

Siapa yang patut guna Youth?

Semua orang! Sama ada yang kulit bermasalah seperti Kak Jaz, atau yang ingin maintain kulit yang sihat.

Kajian menunjukkan ia sesuai untuk semua jenis kulit. Tiada pengecualian.

Berbaloi beli Youth. Sangat berbaloi.

Youth bukan sekadar produk penjagaan kulit yang biasa-biasa. Ia datang dengan segala nutrisi yang kulit perlukan.

8 tahun kajian sebelum masuk pasaran. Diuji dengan Skin Age Index. Sangat teliti dan detail.

Untuk siapa?

Untuk kita. Kerana kita sememangnya berharga 💘


Jazilah Ilyas
Whatsapp / SMS : +6016-992 7392
Shaklee ID : 1070931

Share:

Minum ESP Semasa Hamil Kulit Anak Sihat & Bersih



2 permata hati ini adalah baby Shaklee. Daripada sebelum hamilkan mereka, Kak Jaz dah kenal Shaklee.

ESP adalah suplemen yang Kak Jaz tak pernah tinggal sebelum hamil, sepanjang hamil, sepanjang pantang dan susukan mereka. Sampai sekarang ESP adalah antara suplemen utama Kak Jaz.

Apa yang Kak Jaz dapat bila konsisten ESP?

✔️ Badan lebih kuat semasa hamil walaupun cervical incompetence dan cervical cerclage
✔️ Tiada stretchmark baru, yang lama memudar
✔️ Berat badan semasa hamil terkawal
✔️ GDM terkawal dan bacaan BSP stabil
✔️ Kulit kedua-duanya sihat dan bersih
✔️ Susu badan tiptop dan meriah
✔️ Badan tak penat sangat walau berjaga malam susukan anak
✔️ Luka bersalin cepat sembuh
✔️ Cergas semasa dalam pantang

Banyak sangat kebaikan ESP yang Kak Jaz rasa sendiri. Jadi memang pelik kalau orang kata itu ini walhal mereka tak pernah amal pun.

ESP ialah soya non gmo, maksudnya tidak diubah genetiknya. Tulen, asli, takde kacuk-kacuk.

Sebekas 850g ESP diproses daripada 30kg kacang soya. Sangat halus dan berkualiti serbuknya. Ia dibasuh dengan air untuk mengelakkan kehilangan khasiatnya.

Jika anda penggemar soya, berubahlah kepada ESP Shaklee. Elakkan minuman soya yang mengandungi gula yang tinggi.

Jazilah Ilyas
Whatsapp / SMS : +6016-992 7392
Shaklee ID : 1070931

Share:

Tuesday, 21 August 2018

Youth Beri Harapan Baru untuk Wajah Berjerawat Teruk

Ramai yang tidak sedar KULIT adalah organ manusia yang terbesar. Atas sebab ini sangat penting untuk kita menjaga kesihatan kulit kerana ia juga merupakan ejen detoks serta pelindung utama badan kita.

Kulit wajah merupakan fokus utama uuntuk penjagaan kulit kerana ia merupakan titik mula pandangan orang pada kita. Kulit wajah yang berjerawat menandakan kulit kita sedang sakit dan tidak sihat.

Penjagaan luaran adalah sangat penting. Namun jangan sesekali lupakan penjagaan dalaman kerana kulit yang sihat bermula daripada dalam.

Untuk penjagaan luaran yang berkesan, Shaklee datangkan Youth yang telah terbukti secara klinikal berkesan dalam menjaga dan merawat semua jenis kulit.

Lihat gambar di bawah yang menunjukkan kesan yang cukup positif selepas 6 bulan menggunakan Youth.

kulit wajah bermasalah, youth

youth

Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti kawan kita ini, boleh whatsapp saya untuk mendapatkan Youth Shaklee dan rasai kegembiraan mendapat kulit yang sihat.

Jazilah Ilyas
Whatsapp / SMS : +6016-992 7392
Shaklee ID : 1070931
Share:

7 Cara Meningkatkan Kolesterol Baik HDL Dalam Badan

Dengar je mengenai kolesterol pastinya kita terbayang ia merosakkan kesihatan. Kebiasaannya dikatakan punca sakit jantung dan strok. Malah selalu digelar sebagai pembunuh senyap.

Hakikatnya kolesterol juga diperlukan oleh badan kita untuk membina sel-sel yang sihat. Namun kolesterol yang melebihi paras yang diperlukan badan sememangnya akan meningkatkan risiko sakit kronik seperi sakit jantung dan strok.

Untuk mengatasi kolesterol jahat seperti Low Density Lipoprotein (kolesterol LDL), kita wajib meningkatkan kolesterol baik iaitu High Density Lipoprotein (kolesterol HDL). Bagaimana caranya?

1. Pilih jenis lemak yang sihat seperti lemak tidak tepu. Gunakan minyak zaitu dalam masakan.

2. Limitkan pengambilan lemak tepu seperti daripada daging merah. 

3. Limitkan lemak trans yang terdapat dalam biskut, pastri dan  makanan-makanan ringan yang digemari ramai.

4. Ambil sumber makanan berunsurkan Omega 3. Omega 3 mampu meningkatkan kadar kolesterol HDL . Ia boleh didapati daripada beberapa sumber ikan seperti ikan tuna, sardin dan salmon. Omega Guard Shaklee juga membekalkan kandungan Omgea 3 tulen untuk manfaat kesihatan kita.

5. Berhenti merokok. Kandungan zat kimia akrolein dalam rokok mampu menurunkan kolesterol baik.

6. Lakukan olahraga secara rutin sekitar 30 minit sehari.

7. Kurangkan berat badan berlebihan kerana setiap penurunan berat badan 3kg dapat meningkatkan kadar HDL sekitar 1mg.

Di Shaklee, selain daripada Omega Guard, terdapat satu lagi suplemen yang berfungsi khusus untuk menurunkan kadar kolesterol LDL iaitu Phytocol-ST.


Cara kurangkan kolesterol LDL


Fitosterol yang terdapat dalam Phytocol-ST mempunyai struktur yang sama seperti kolesterol dan saling bersaing untuk serapan ke badan.

Phytocol-ST ini akan menghalang kolesterol LDL daripada menempel di arteri saluran darah kita dan ini membantu merendahkan kadar kolesterol LDL.

Hubungi saya untuk pembelian dua produk terbaik untuk mengawal dan menurunkan kadar kolesterol dalam darah secara semulajadi.

Jazilah Ilyas
Whatsapp / SMS : +6016-992 7392
Shaklee ID : 1070931

Share:

Monday, 13 August 2018

Perbezaan Set Penjagaan Wajah Youth Berbanding Jenama Lain

Apakah beza set penjagaan wajah Youth  berbanding dengan skincare jenama lain yang banyak berada di pasaran? Kenapa anda kena memilih Youth berbanding pelbagai jenama lain?

Jawapan paling mudah dan jelas ialah kerana Youth berbicara tentang diri kita sendiri. Ia bukan tentang artis tertentu, ia bukan tentang model tertentu dan ia bukan berkenaan popular.

Maksudnya ia ialah tentang keberkesanan dan ketulenan penggunaannya. Ia berkenaan diri kita sendiri. Bukannya ambil individu atau selebriti tertentu untuk menjadi jenama produk itu.

janji Youth untuk penggunanya

Youth dihasilkan dnegan bahan premium yang terbaik untuk kulit kita. Ia adalah jalan penyelesaian untuk masalah kulit.

Ia diuji dan disahkan selamat dan berkesan oleh pakar dermatologi (pakar kulit) dan oftalmologi (pakar mata). Youth tidak mengandungi sebarang gluten dan 100% adalah daripada vegan (dihasilkan daripada tumbuhan).

Youth adalah kombinasi klinikal dan bahan-bahan semulajadi. Shaklee menggunakan prinsip asas dalam nutrisi dan menggabungkan bahan semulajadi untuk berikan kita keputusan klinikal tanpa kompromi.

Berdasarkan kajian Youth, 100% wanita yang menggunakan Youth mempunyai kulit yang lebih muda. Dengan penggunaan yang berterusan, 2/3 daripada wanita ini mendapat kulit 10 tahun lebih muda!

Keputusan kajian klinikal ini diuji berdasarkan indeks usia kulit dan bukan sekadar hanya melihat luaran begitu sahaja. Kajiannya sangat teliti demi memastikan kita mendapat kualiti terbaik.

Jadi, jika anda sayangkan kulit anda,  Youth adalah produk penjagaan kulit yang wajib anda guna!

Jazilah Ilyas
Whatsapp / SMS : +6016-992 7392
Shaklee ID : 1070931
Share:

Sunday, 12 August 2018

5 Panduan Memilih Produk Suplemen

Banyak jenama nutrisi yang terdapat dalam pasaran kita. Setiap jenama ini pastinya tidak sama antara satu sama lain. Setiap jenama membawa kualiti yang berbeza.

Sebagai pengguna pastinya kita mahukan yang terbaik. Saya kongsikan 5 panduan memilih produk suplemen yang berkualiti tinggi.

1. Syarikat yang mengilangkan produk suplemen
Produk suplemen yang baik akan dikeluarkan dan diedarkan oleh syarikat yang sama untuk memastikan kawalan kualiti. Jika syarikat yang menjual adalah yang berlainan daripada pengilang, anda harus memberi lebih perhatian.

2. Ujian kualiti bahan
Setiap jenis produk suplemen mempunyai bahan-bahan mentah yang berbeza. Produk suplemen yang baik akan membuat ujian kualiti pada setiap bahan mentah mereka.

3. Suplemen semulajadi atau sintetik
Bukan semua suplemen diperbuat daripada bahan semulajadi. Terdapat banyak suplemen sintetik di pasaran kerana ia lebih murah dan tidak cerewet seperti bahan semulajadi namun suplemen semualajadi pastinya jauh lebih elok dan senang diserap oleh badan kita.

4. Siapa di sebalik produk suplemen
Syarikat nutrisi yang berkualiti tinggi mempunyai lembaga penasihat yang terdiri daripada pakar perubatan dan ahli sains yang terkenal di dunia. Mereka ini mempunyai kepakaran di tahap sarjana atau lebih tinggi dalam bidang masing-masing.

5. Produk suplemen diuji secara klinikal
Produk suplemen dan vitamin tidak disyaratkan untuk menjalankan ujian klinikal atas produk mereka. Tetapi pemgeluar produk suplemen beekualiti tinggi akan melakukan ujian klinikal ini dan ia dilakukan oleh organisasi luar supaya keputusannya adalah adil. Hasil ujian klinikal ini juga perlu diterbitkan dalam jurnal-jurnal sains yang boleh dibaca oleh semua.

Adakah produk suplemen anda mempunyai ciri-ciri yang saya nyatakan ini? Jika tidak, anda wajar mengubah jenama suplemen anda kerana setiap jenama membawa kesan yang berbeza.

Jika anda ingin memdapatkan produk suplemen dan kesihatan yang memenuhi semua ciri di atas, boleh hubungi saya seperti nombor tertera di bawah.

Jazilah Ilyas
Whatsapp / SMS : +6016-992 7392
Shaklee ID : 1070931
Share:

Tuesday, 7 August 2018

Tawaran Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma

Bulan Ogos 2018 ini anda berpeluang untuk menjadi ahli Shaklee secara PERCUMA dengan pembelian pek promo berkembar Vivix.


1 botol Vivix berharga RM475.00. Jika anda membeli 2 botol Vivix ia berjumlah RM950 tetapi sempena promosi pada bulan ini, anda mampu jimat sehingga RM228. Anda juga jimat RM65.00 untuk kos keahlian dan RM10.00 untuk kos penghantaran.

Jika dijumlahkan anda jimat RM303.00. Wow!! Berganda penjimatannya.

Selain itu anda juga akan mendapatkan pulangan tunai sebanyak RM36.10 yang akan dikreditkan ke akaun bank anda sekitar 15 September 2018.

Tawaran penjimatan berganda ini tidak harus dilepaskan! Hubungi saya pada nombor tertera di bawah atau terus klik di http://jazilahilyas.wasap.my.

Jazilah Ilyas
Whatsapp / SMS : +6016-992 7392
Shaklee ID : 1070931
Share:

Monday, 6 August 2018

Percutian Bajet di Cameron Highland

"Mama, Aesha rasa nak makan strawberi di highland". Anak kecil kami tiba-tiba menyuarakan keinginannya pada pagi Jumaat 3 Ogos 2018 yang lalu. Kak Jaz bawa dia dan minta cakap sendiri dengan papanya. Bincang serba sedikit dan kami bersiap untuk ke sana.

Perjalanan mengambil masa lebih kurang 5 jam dari rumah kami di Kota Bharu. Sampai sahaja di Brinchang, kami terus menghala ke Hotel Sentosa. Sudah berkali-kali kami menginap di sini apabila kami pergi ke Cameron Highland.

Bagi kami ia berpadanan dan murah untuk kami sekeluarga. Hotel sekadar untuk tidur jadi tidak perlu yang mahal-mahal. Walaupun ia hotel bajet tetapi sudah selesa untuk kami. Harga bilik dengan dua katil queen ini ialah RM130 semalaman. Okay la kan?





Dalam bilik hotel bajet ini disediakan tuala, TV, pemanas air dan kipas. Lengkap dah kan? Hehe.

Malamnya kami makan di restoran bertentangan dengan Hotel Sentosa tetapi kali ini cara masakannya kurang memuaskan hati kami. Sepatutnya dengan harga yang sama kami boleh dapat makanan yang jauh lebih sedap.

Keesokan hari, selepas sarapan pagi kami singgah di pasar Kea Farm untuk membeli jagung dan mencuci mata. Hehe. Kali ini kami kurang membeli sebab tujuannya hanya untuk puaskan hati anak-anak untuk memetik strawberi.

Jom tengok kat mana kami petik strawberi dan apa yang buatkan kami selalu datang ladang strawberi ini.




Sebelum pulang kami sempat singgah di Taman Lavender. Bagi orang yang bukan penggemar bunga seperti Kak Jaz, suasananya OK dan menenangkan. Seronok juga tengok pelbagai jenis bunga di sini.

Sebenarnya kami agak kerap ke Cameron Highland kerana kami pilih hotel penginapan yang murah. Jadi kami tidak rasa terbeban walaupun pergi on the spot.

Untuk anda yang mahu merasai suasana sejuk di Cameron Highland tetapi mempunyai bajet yang tidak besar, pilih sahaja hotel penginapan bajet yang banyak terdapat di area Brinchang. Yang penting kita sampai dan rasai suasana di sana.


Share:

Saya Jazilah

Saya Jazilah
Seorang ibu yang menyokong penuh penyusuan susu ibu. Didiagnos cervical incompetence dan berpengalaman menggunakan Arabin Pessary dan cervical cerclage. Seorang wanita yang inginkan kebebasan kewangan, berdikari dan berkarisma.

Follow Jazilah

Beli sekarang

Paling digemari